Na začátku strategie linkbuildingu je nutné dobře poznat obor, cílovou skupinu, cíle návštěvnosti a konkurenci a na základě toho najít vhodné odkazové příležitosti.
Ke ztvárnění těchto příležitostí v obecnější rovině může posloužit můj oblíbený nástroj online, který je v základu zdarma. Jeho název je Coggle.it
Kromě toho, že jde o grafické znázornění, které pomáhá v průběhu času kdy se budují zpětné odkazy, tak například mně velmi pomáhá na začátku myslet kreativně a snažit se nezapomenout na žádnou odkazovou příležitost.
Pro ilustraci a účely tohoto článku jsem zvolil příklad ve kterém uvidíte jak se takové „odkazové metro“ a především, jak snadno můžete i vy najít odkazové příležitosti, tam kde byste je nehledali.
Vysvětlení k obrázku:
Střed je cílový web. Hlavní horizontální čáry jsou hlavní běžné a očekávané směry a postupně se větví do podrobnějších a méně prvoplánových odkazových příležitostí. V závislosti na hlavní cílové skupině. Vertikální čáry zase znázorňují využití podružné, či příbuzné cílové skupiny a navazujících odkazových příležitostí.
Jako příklad jsem si zvolil E-shop, který prodává luxusní kravaty. Který by se třeba mohl jmenovat luxusnikravaty.cz.