Tento článek píšu hlavně proto, aby si ti z vás, kteří přecházejí do módu stagnace z důvodu ročního období zamysleli nad otázkou linkbuildingu. Možná, že právě vy nebo vaše firma prodáváte služby nebo produkty, které jsou převážně na jarní a letní sezónu. Abyste období nižších prodejů v následujících měsících zvládli, jistě budete krotit své výdaje na marketing.
Šetřit na správném místě
Linkbuilding je kontiunální činnost, které je třeba se věnovat celoročně. Pokud však jste s ním ještě nezačali, nebo se chystáte rozpočet na linkbuilding zkrouhnout, zamyslete se nad některými důvody, proč to ještě zvážit. Je jasné, že investice do výkonnostní reklamy, například do PPC pro e-shop s plavkami je v zimě neefektivní, a je třeba pracovat s aktuálními potřebami na trhu. U linkbuildingu je to, ale jinak.
Myslete dopředu
1. důvod je, že výsledky z linkbuildingu přicházejí se zpožděním, a to někdy až za více než 5 měsíců. Proto, dnes získané zpětné odkazy přinesou své ovoce v době, kdy po vašich produktech bude ve vyhledávačích sháňka.
2. Odlišíte se. Vaše články se budou od těch ostatních lišit. Čímž můžete získat pozornost čtenářů.
3. Více času. Vzhledem k tomu, že aktuální chladné počasí vašemu oboru moc nepřeje, se můžete s větším klidem věnovat tvorbě obsahu.
4. Úspora peněz. Díky tomu, že poptávka po vašem produktu je nízká, tak majitelé blogů a magazínů mohou být ochotni jít pro vás s cenou dolů. Což by v plném proudu hlavní sezóny neudělali.
5. Konkurence. V diskuzích, na sociálních sítích a vlastně na všech frontách se moc nesetkáte s vaší přímou konkurencí. Což krom SEO výsledků přispěje i ke zvýšení povědomí o vaší značce.